DANZK DESIGN PÅ VERDENSKORTET


Dette efterår sættes der fokus på dansk design i forbindelse med London Design Festival. Den prisvindende vodka Danzka og Holmegaard er blandt deltagerne i Townhouse DK – et eksklusivt og nyskabende fremstød for dansk design worldwide.

Dansk design er berømt verden over for sin formidable evne til at få form og indhold til at gå op i en højere enhed. Funktionalitet og en særlig minimalistisk æstetik er fælles-nævneren for selv de mest forskelligartede produkter, og får gang på gang udlandet til at fremhæve den skandinaviske designtradition som et ideal indenfor såvel beklædnings- som møbeldesign, interiør og arkitektur.

På den baggrund er den danske ambassade initiativtager til Townhouse DK. Et unikt projekt med tilknytning til London Design Festival, der finder sted i den engelske hovedstad i perioden 15. september til ultimo december 2007. Formålet med Townhouse DK er at promovere og positionere dansk design i London, og som navnet antyder, er tanken at omdanne et ærkeengelsk ”townhouse” til en inspirerende, moderne dansk bolig og dermed skabe et levende forum for dansk design.

Det danske glasværk Holmegaard, der overalt i verden er kendt for sit unikke og funktionelle design til boligen, har i forbindelse med Townhouse DK fremstillet en særlig mursten af glas, der skal anvendes til en indvendig townhouse væg. Et anderledes og innovativt indslag, der sætter funktionalismen på spidsen, og bogstavelig talt tester bæredygtigheden af dansk design!

Repræsenteret på Townhouse DK er også Danzka vodka, der til trods for det udenlandsk klingende ”z” er et 100 % dansk produkt. Designet, udviklet og produceret i Danmark af dansk fuldkornshvede, der tilfører smagen en blød og diskret sødme, og som har sikret Danzka adskillige priser i udlandet, ikke mindst i vodkaens eget ”hjemland”, Polen, der for nylig kårede vodkaen til den bedste premium vodka. ”Den internationale eksportsucces bestyrker os kun yderligere i troen på, at Danzka er et unikt dansk kvalitets- og designprodukt, og for os er det derfor kun logisk at deltage i Townhouse DK og dermed være med til at sætte dansk design på verdenskortet” siger Lars Vestbirk, International Product Manager for Danzka.

Men Danzka vodka ville ikke for alvor være dansk, hvis ikke der også var tænkt på designet. Som den eneste vodka i verden sælges Danzka således i specieldesignede aluminiumsflasker, der foruden at afkøles hurtigere og være nemmere at transportere end de traditionelle glasflasker, tilfører vodkaen et eksklusivt anstrøg med mindelser om en klassisk cocktailshaker. Danzka vodka er med andre ord nytænkende og prisvindende også på designsiden, og dermed en naturlig medspiller overalt, hvor moderne formsprog, æstetik og funktionalitet er i højsædet.

Danzka vodka er indbegrebet af Danish Design og kvalitet, og dermed ikke overraskende valgt som officiel hovedsponsor for Townhouse DK i forbindelse med den danske ambassades grand opening af huset såvel som under en lang række stort anlagte events frem til jul.



Følg Maduniverset på


DAGENS OPSKRIFT 09.08.20 UGE 32

Møllehjuls brød
Møllehjuls brød

Brugere online : 193
PRIVACY POLICY

Tilbudsaviser | Drinksopskrifter| Måltidskasser| Desktop version