Sådan træner og spiser du dig til en sund krop




Nu nærmer vi os det nye år med hastige skridt, og det betyder også, at det er tid til refleksion over, hvordan det hele står til. Måske er der kommet lidt for mange ekstra kilo på sidebenene hen over julen og måske også hen over det meste af året. Mange har et nytårsforsæt om at leve et lidt sundere liv med bedre mad og mere motion. Hvis du også gerne vil gøre noget godt for dig selv i det nye år, så kommer vi herunder med gode råd til, hvordan du spiser og træner dig til en sund kost. Vi guider dig til, hvordan du får mest muligt ud af den tid, du bruger i fitnesscenteret ved at vælge den rigtige mad og den rigtige kost.

Få styr på hvad du spiser
Hvis du gerne vil tabe dig og leve et sundere liv, er det første skridt på vejen at spise den rigtige mad. De fleste af os ved nok godt, at det gælder om at skære ned på kage og andre søde sager. Men faktisk kan du også hjælpe din træning på vej og få det mest optimale ud af din tid i fitnesscenteret, hvis du spiser de rigtige madvarer. Hvis du gerne vil opbygge dine muskler, er det vigtigt, at du får rigeligt protein. Protein er nemlig musklers byggesten. Du får protein af mange forskellige madvarer som blandt andet æg, kød, bønner, linser og mælkeprodukter. Med mælkeprodukter skal du dog også være opmærksom på, at de ofte også indeholder meget fedt. Fedt er ikke kun skidt – det gælder bare om at vælge den rigtige fedt – nemlig den umættede fedt. Det kan du blandt andet få ved at spise nødder, frø, fede fisk og avocado. Men alt med måde, for det er stadig fedt. Til sidst er det vigtigt, at du spiser rigeligt med grove grøntsager og får vand, så du hele tiden er hydreret.

Vælg den rette træningsform
Når du har styr på, hvad du putter ind i din krop, er det også væsentligt, at du vælger den rette træning, så du får mest ud af den tid, du bruger i fitnesscentret. Ofte er det ikke nødvendigt at bruge mange timer i træningscentret hver dag, hvis bare din træning er effektiv. En af de mest effektive træningsformer er styrketræning eller crossfit. Det er de, fordi de både opbygger dine muskler samtidig med, at de forbrænder fedt. Faktisk forbrænder du mere fedt ved styrketræning, end du gør ved cardiotræning. Det betyder dog ikke, at du bare skal droppe løbebåndet. For hvis du vil have den optimale træning gælder det om at lave en kombination af styrketræning og cardio. Hos www.seierfitness.dk har du gode muligheder for både at træne dine muskler og din kondition. Hvis du virkelig vil have målrettet træning, så book en tid hos en personlig træner eller meld dig på et bootcamp hold. Så er du sikker på, at du får træning målrettet dine behov.



Følg Maduniverset på


DAGENS OPSKRIFT 07.04.20 UGE 15

Påske Cupcakes
Påske Cupcakes

Brugere online : 418
PRIVACY POLICY

Tilbudsaviser | Drinksopskrifter| Måltidskasser| Desktop version