5 lækre forslag til den sunde og nemme madpakke




Mangler du inspiration til dine børns madpakker? Vi guider dig her med 5 tips til en sund, lækker og nem madpakke, som dit barn vil elske dig for at lave!

Kommer du lidt for ofte til at give dine børn en rugbrødsmad med det sædvanlige pålæg med i madpakken? Det er en nem løsning, som mange forældre tyer til. Mange børn elsker også rugbrødsmadder, så det er bestemt et hit hos børn. Men hvis du ønsker at variere madpakken mere, kommer vi her med nogle forslag til, hvad den kan indeholde.

Pitabrød
Mange børn elsker pitabrød, fordi barnet kan komme de grøntsager i, som barnet foretrækker mest. Det er en hurtig og sund madpakke at lave, fordi du blot skal skære lidt grønt ud, tilføje eventuelt lidt kød og putte det i brødet. Kødet kan blandt andet være tun, skinkestrimler eller falafler. Til madpakken kan du også tilføje cocktailtomater eller skære lidt grøntsager i stave. Det kan eksempelvis være agurker, peberfrugter eller gulerødder.

Sandwich eller panini brød
Sandwich eller paninibrød er altid lækkert at spise. Dit barn vil elske denne madpakke, som er supernem at lave. Du kan smøre sandwichen eller paninibrødet med enten hvidløgssmør eller pesto. Tilføj lidt grønt salat i form af hjertesalat eller andet lækkert for, at der er noget at gnaske i. Put pålæg såsom serranoskinke, kyllingepålæg, frikadelle pålæg eller falafler i. Mozarallaost er lækkert tilbehør, så maden mætter ekstra godt. Til sandwichen kan du enten tilføje grøntsager eller have dem ved siden af, så barnet har lidt at gnaske i.

Pastasalat med pesto
Pastasalat har alle dage været et lækkert måltid at nyde. En stor fordel ved pasta er, at det er supernemt at koge og tager ingen tid. Du kan derfor på kort tid bikse en lækker pastasalat sammen, som du kan vende med en lækker pesto. Hvis du ønsker at tilføje lidt grønt til pastasalaten, kan du eksempelvis tilføje tomater, fetaost, oliven, peberfrugt eller agurker. En rigtig nem ret, der smager mindst lige så godt dagen efter i madpakken.

Rester fra aftensmaden
Hvis I har rester fra aftensmaden, men der ikke er nok portioner til, at det kan serveres igen dagen efter, er det en god idé at bruge det til madpakker. Det er en omkostningseffektiv madpakke, som sagtens kan smage lige så godt dagen efter. Det kan både være lasagne, pasta, pizza, frikadeller eller andet lækkert, som I har nydt aftenen forinden. Du kan tilføje noget frisk til madpakken i form af grøntsager eller frugter, som barnet kan spise til resterne. Noget mad smager bare bedre dagen efter!

Sund og simpel omelet
Er dit barn vild med smagen af æg, vil denne omelet lige være sagen. Den er supernem at lave og smager virkelig godt. Du skal blot bruge to æg og piske dem sammen i en skål. Tilføj eksempelvis skinkestrimler og krydr med salt og peber. Hæld olie eller smør på en varm pande og vend omeletten på hver sin side i nogle minutter. Tilføj evt. noget ovenpå, så den smager ekstra godt. Det kan være alt fra skiveskårne tomater, løg, avocado, agurker og peberfrugt.



Tip:
Har du små børn i huset, kan det være en god idé at forkæle dit barn med noget lækkert legemad i træ. Det kan være en sjov måde for barnet at imitere sine forældre på, da barnet kan lade som om det selv smører en dejlig madpakke.



Følg Maduniverset på


DAGENS OPSKRIFT 15.08.20 UGE 33

Gammeldags hønsesalat
Gammeldags hønsesalat

Brugere online : 397
PRIVACY POLICY

Tilbudsaviser | Drinksopskrifter| Måltidskasser| Desktop version