Fare ved konfitterede svampe?!?
Rasmus Bruun
18. oktober 2011 kl. 18.06
Efter at have fulgt en opskrift på konfittering af svampe i olie, er jeg pludselig blevet i tvivl om der kan være en risiko ved at spise dem og hvor lang tid de kan holde sig.
Det drejer sig om tragtkantareller og lidt forskellige rørhatte som er blevet konfitteret i 100grader varmt olie i 10 min og derefter 80 grader i 10 minutter. De er derefter blevet opbevaret i olien i et sterilt patentglas. Har i nogen erfaring med denne opbevaring og er der noget særligt jeg evt skal være på vagt overfor ved længere opbevaring?
Håber i kan hjælpe mig.
Venlig hilsen
Rasmus Bruun
Kommentarer (1)
Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.