IS-mysteriet
Is
18. maj 2010 kl. 08.27
Efter at have tumlet med tanken om at købe en ismaskine i lang tid faldt jeg forleden over et finanskrisetilbud på en stand alone ismaskine til et godt stykke under halv pris - og købte den.
Nu bliver der til ungernes og fruens store tilfredshed fremstillet is i mængder vi ellers aldrig ville have konsumeret - men det finder vel en ballance når nyheddens interesse er forbi - eller vi ikke kan passe vores tøj mere...
Jeg finder opskrifter rundt om på nettet og nu er jeg nået til det forståelsesmæssige vedrørende isfremstilling, da jeg gerne vil eksperimentere selv.
Hvad gør de enkelte ingridienser ved isen og er der "tommelfingerregler" for:
Æggeblommer?
Æggehvider?
Hele æg (blommer og hvider i samme opskrift)?
Sukker?
Andet der er værd at vide?
På forhånd tak.
Kommentarer (1)
Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.